"משוחררי עסקת שליט מתכננים פיגועי חטיפה"

    קובי פינקלר No Comments on "משוחררי עסקת שליט מתכננים פיגועי חטיפה"
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעת לילה מאוחרת. את מחנה הפליטים, בואכה שכם, מקיפים עשרות לוחמים. מידע מדויק שהעביר שרות הביטחון הכללי מצביע על התארגנות של שלושה מחבלים ליציאה לביצוע פיגוע. המפגש אמור להתקיים בבית הוריה של אשת אחד מהם. הלוחמים מתקדמים לאט. רק נביחות הכלבים נשמעות למרחוק. ההשתלטות על המבנה מהירה. תוך דקות מוצאים מהמבנה שלושת החשודים ומוכנסים לרכב האפור. בתוכו יושב רכז השב"כ באזור. הזיהוי מושלם תוך שניות.

    בשטח הדברים נראים מוחשיים יותר. מאז עסקת שליט יש רצון ומעשים לביצוע פיגועי חטיפה ביו"ש ביוזמתם של משוחררי העסקה. כולם אנשי חמאס בעזה שטביעת אצבעותיהם מגיע עד לתחומי יהודה ושומרון.

    המציאות הזו אינה משקפת את מה שבאמת קורה בעזה לשלטון החמאס. ניתוחי עומק שעשו במערכת המודיעין ובשב"כ מלמדים כי החמאס ברצועה הולך ומתפורר, הולך ומאבד מיכולותיו בכל תחום.

    בתחום הכלכלי, שהיה נדבך מרכזי וחשוב לקיום ארגון הטרור הזה, כמעט נסתמו כל מעיינותיו: מנהרות ההברחה שהיו אבן שואבת לכסף אדיר ורב שפע, נחסמו בעיקר בידי המצרים עם פיצוצם של רבות מהן. אין היום יכולת להכניס מוצרים לרצועה למעט מעבר "כרם שלום" שנמצא תחת פיקוח ישראלי. המצב הכלכלי של החמאס ואנשיו בכי רע.

    המצב המדיני שלו, גרוע עוד יותר. מאז עלייתו של שלטון הגנרל סיסי במצרים וירידת אנשי האחים המוסלמים מכל השפעה במצרים, חדלה כל פעילות של החאמס מול מצרים ויתר ממך אפילו הורעה עד מאד. אין היום שום קשר ושום נדבך שעליו יכול לסמוך החמאס מול מצרים.

    אפילו, מול סוריה המצב גרוע. כל צמרת החמאס שישבה בדמשק גורשה משם והמלחמה הפנימית הרחיקה עוד יותר את החמאס. כך, שאם נסכם את כל מה שקורה ברצועה כולל ההשפעה הישראלית על המצב מביאים את המצב לידי ביטוי שנצבו רע. ויחד עם זאת אין שום ערבות שהוא לא ינסה להוציא לפועל פיגועים, ויוציא כאלו שלא ישאירו טביעת חותם שהוא קשור להם ובכך לא יינזק.

    יהודה ושומרון
    ניתוח מעמיק של המצב בתחומי יהודה ושומרון, מלמד על כך שעדיין שלטונו של אבו מאזן חזק ויציב ויחד עם זאת הניסיונות לבצע חטיפה של אזרח או חייל עומדים בראש מעייניהם של מחבלי החמאס ובעיקר של אלו הקשורים לעסקת גלעד שליט. משוחררי העסקה, ממשיכים כל העת לנסות ליצור ולייצר, חוליות אשר תוכלנה להביא בסופו של יום את המוצר ששמו חטיפה. מבחינתם זו ההצלחה הגדולה ביותר, בהעדר כאמור, דברים אחרים שיכולים להרים את החמאס כלפי מעלה.

    אין כיום כמעט שום עזרה פלסטינאית למיגור הטרור. רוב מוחלט של הסיכולים הם פרי עבודה של אנשי שרות הביטחון הכללי. אלו ,לצד לוחמי צה"ל עם עזרה ממשטרת ישראל הם אלו שמצליחים בסופו של דבר לסכל את מרבית הפיגועים.
    השקט מטעה. ישנה עליה במדרגת פעילות הטרור מצד כל הארגונים ויחד עם זאת לא ניתן לקבוע שיש אינתיפאדה. דבר אחד ברור :סיכול הטרור הוא כולו פרי עבודה ישראלי .



    0 תגובות